Hannestad Terrasse blir i løpet av 2022 tilknyttet fibernettet til  Telenor. Det nye anlegget er planlagt ferdig sensommer/høst. Borettslaget eier selv det interne nettet i og mellom blokkene. Nettet kan benyttes til å motta TV- og strømmeinnhold.

Produktet inkluderer fibernett og gir deg fleksibilitet til å velge hvor mye bredbånd og TV du vil ha. Andelseierne beholder det samme utstyret som i dag, og vil ha 240 poeng tilgjengelig til å velge akkurat det som passer for deg. I avtalen er det forhåndsvalgt bredbåndshastighet 100 Mbps, T-We Basis og et startoppsett med de mest populære kanalene (100 poeng). Ønsker du høyere hastighet eller mer TV- innhold, kan du kjøpe ekstra poengpakker med 20 poeng til 29 kroner per stykk per måned.


Kontakter

Det blir montert en kontakt vederlagsfritt i hver leilighet. Hvis man ønsker flere punkter, må dette betales av andelseier.
NB ! Å legge opp slike kontakter må utføres av fagfolk.


TV og internett via fiber

Borettslaget betaler for grunnpakke og internett (Frihet M) til alle beboere. Styret fornyet fellesavtalen med Telenor i mars 2022.

Pakken inneholder en T-We II dekoder og internett-tilgang med trådløs ruter i alle leiligheter. Veiledningshefte  kan lastes ned her. Telenor har forhåndsvalgt T-We Basis (100 poeng) og et startoppsett med de mest populære kanalene (inntil 100 poeng). Valgfritt innhold kan endres så ofte du vil eller velges bort hvis du ønsker på telenor.no. Utstyret som ble levert (dekoder, trådløs ruter og modem) følger leiligheten og tilhører Telenor Norge AS. Ved flytting er det andelseiers ansvar å sørge for at utstyret blir overlevert til ny eier.

Andelseier står økonomisk ansvarlig for utstyr som blir borte.

Andre programpakker bestilles via kundesenter på telefon 915 09000.

 

Slik fungerer poengsystemet

Frihet-produktene inkluderer et visst antall poeng. Disse poengene kan du fritt bruke til å velge de tjenestene som du selv ønsker. Du kan endre bredbåndshastighet og TV- og strømmeinnhold så ofte du vil, uten ekstra kostnad. Ulike hastigheter og TV-innhold koster ulikt antall poeng.

Bruker du mer poeng enn det du har inkludert, får du mulighet til å kjøpe ekstra poengpakker uten bindingstid. En poengpakke inkluderer 20 poeng og koster 29 kroner per måned. Du kan når som helst si opp dine ekstra poengpakker ved å fjerne innhold eller nedgradere bredbåndshastigheten din.

Ved spørsmål eller bestilling ring Telenor på  915 09000


Når feil oppstår

Hannestad Terrasse har egen serviceavtale med Telenor på det interne anlegget. Sjekk først at alle plugger står i og at ikke kablene ligger i klem. Snakk helst med noen i oppgangen og finn ut om de også har samme feilen.


Før man kontakter kundeservice, forsøk dette:

Ved feil på TV-signaler:

Gjør dekoderen strømløs i 2 minutter. Hvis dette ikke fungerer, gå videre til neste punkt. Nullstill dekoderen til fabrikkinnstillinger.

Ved feil på internett:

Gjør modem og trådløs ruter strømløs i 2 minutter. Start tilknyttede enheter på nytt (PC, Mac, mobil, nettbrett o.l.)

Hvis dette ikke fungerer, kontakt Telenors kundeservice på telefon 915 09000 for å melde feil.